عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

بازگشایی خیابان شهید خادم الشریعه، ترافیک بلوار توس مشهد را روان‌تر کرد

  • کد خبر: ۱۰۱۹۰۰
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
بازگشایی خیابان شهید خادم الشریعه، ترافیک بلوار توس مشهد را روان‌تر کرد
خیابان شهید خادم الشریعه در جاده قدیم قوچان پس از سیزده سال بازگشایی شد تا بخشی از گره ترافیکی بولوار توس حل و فصل شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ خیابان شهید خادم الشریعه در جاده قدیم قوچان پس از سیزده سال بازگشایی شد تا بخشی از گره ترافیکی بولوار توس حل و فصل شود.

علاوه بر این هم زمان با بازگشایی این بولوار، عملیات اجرایی تعریض کندرو شاهد در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که حدود شش هفته پیش و با هدف کاهش ترافیک و تصادف‌ها در این بزرگراه آغاز شده بود، به بهره برداری رسید. مدیرکل هماهنگی و تعاملات شهرداری مشهد در آیین بازگشایی بولوار شهیدخادم الشریعه و تعریض کندرو بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با اشاره به لزوم ارتباط مستمر مردم با شهرداری گفت: شهرداری متعلق به مردم است و هرچه مدیریت شهری از راه‌های مختلف ارتباط بیشتری با مردم داشته باشد، می‌تواند به نیاز‌های آنان نزدیک شود.

سیدمهدی علوی مقدم ادامه داد: اگر این ارتباط مستمر باشد، شهرداری می‌تواند کارهایش را براساس نیاز‌های مردم تعریف کند و اعتبارات را نیز بر این مبنا تخصیص بدهد. امیدوارم مردم مشهد ارتباطشان را با مدیریت شهری حفظ کنند و ما را از نظراتشان بی بهره نگذارند تا اقدامات شهرداری در راستای آسان سازی کار‌های مردم باشد.

تملک ۱۱ هزار مترمربع برای بازگشایی مسیر

شهردار منطقه ۱۰ مشهد نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این بولوار سال هاست از چالش‌های ترافیکی منطقه بوده است، گفت: نزدیک به ۱۱ هزار مترمربع از املاکی که در این مسیر بود، در سیزده سال گذشته با توافق با مالکان تملک شده بود. تعدادی هم باقی مانده بود که در همین مدت تملک و زمینه برای عملیات عمرانی مهیا شد و امسال توانستیم فعالیت عمرانی این محور را آغاز کنیم و به پایان برسانیم. البته با توجه به بودجه سال آینده، عملیات ساخت بوستان خطی بولوار شهیدخادم الشریعه نیز اجرا می‌شود.

سعید اکبریان با اشاره به اهمیت بولوار شهیدخادم الشریعه در اتصال میان بولوار توس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بیان کرد: در انتهای بولوار شهیدخادم الشریعه بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به عنوان بزرگ‌ترین بزرگراه استان قرار گرفته است که ۴۵ درصد سفر‌ها به مشهد از این معبر انجام می‌شود، اهمیت این بزرگراه در استان حرف اول را می‌زند و بولوار شهیدخادم الشریعه هم مهم‌ترین شریان اتصالی بین بولوار توس و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) است.

اکبریان از انجام شش هفته‌ای تعریض کندرو پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: در نقطه اتصال بولوار شهیدخادم الشریعه با بزرگراه، همیشه شاهد یک گره ترافیکی بودیم که ناشی از تداخل حرکت ورودی به بزرگراه و ورود به دوربرگردان شاهد بود و با تدبیر انجام شده و در عملیات جهادی شش هفته‌ای با موافقت پلیس و سازمان ترافیک، عملیات عمرانی تعریض کندرو آغاز شد و به سرانجام رسید تا این گره ترافیکی که مردم و زائران را آزار می‌داد، حل شود. البته با ریشه یابی انجام شده درباره ترافیک این نقطه از بزرگراه، باید پارک سوار جانمایی شده در بزرگراه جابه جا شود تا این نقطه از آرامش لازم ترافیکی برخوردار باشد.

ترافیک روان در بولوار توس

رئیس پلیس راهور مشهدمقدس نیز با اشاره به ضرورت بازگشایی بولوار شهیدخادم الشریعه گفت: باید از انجام عملیات تعریض کندرو بزرگراه پیامبر اعظم (ص) تشکر کنم که پروژه‌ای ضروری بود. در پلیس راهور نزدیک به یک سال است که پیگیر بازگشایی بولوار شهیدخادم الشریعه بودیم و این اتفاق سرانجام رخ داد و پروژه افتتاح شد، البته شیب راه ورودی شهیدخادم الشریعه باید اصلاح شود تا بخش دیگری از گره ترافیکی در این محدوده حل شود.

افتتاح این پروژه در روانی ترافیک و کاهش تصادف‌های بولوار توس بسیار مؤثر است و مسیر جدیدی برای دسترسی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) ایجاد شده است. سرهنگ حسنعلی امامی با تأکید بر اینکه بزرگراه پیامبر اعظم (ص) راه شریانی بسیار مهمی برای مشهد است، تصریح کرد: اجرای سریع چپ گرد میثاق باید در اولویت کاری شهرداری باشد و به سرعت به بهره برداری برسد. چون در آن نقطه تصادف‌های منجر به جرح و فوت بسیاری رخ می‌دهد.

همچنین امیدواریم طبق درخواستی که از شهردار مشهد داشتیم، اصلاح هندسی و پروژه‌ای که قرار است در سه راه فردوسی برای کاهش ترافیک اجرا کنند و تعریض بزرگراه پیامبر اعظم (ص) هم در اولویت‌های سال جدید شهرداری باشد. امامی در ادامه افزود: امیدواریم ارتباط خیابان پنجتن و جاده گاز تا بولوار توس به سرانجام برسد.

زیرا بزرگراه شهیدچراغچی و شهیدمیرزایی اشباع شده است و بیشترین تصادف‌های مشهد در همین دو بزرگراه رخ می‌دهد. با اتصال این کمربندی در ضلع شمالی مشهد شاهد روانی ترافیک خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->